Dag 1 zo 240711

Dag 1, Vertrek, vliegen, auto en hotel.

Miles: 10335 vandaag 8 (start 10327miles)
Getankt: -
Temperatuur: 31°C (20 uur ’s avonds)
Hotel: Homewood Suites Hotel

Het is eindelijk zondag. De dag dat we kunnen vertrekken. Het heeft lang geduurd (zoals altijd als je iets graag wilt) maar we vertrekken. Gisteren zaterdag de koffers definitief gepakt, we gaan nu met vier koffers, voor ieder één. De koffers gewogen en we hebben ieder ongeveer 16kg erin. Dus dat gaat prima. Veel oude kleren en nog een paar oude badhanddoeken voor aan het strand (tijdens de rondrit). Dus veel blijft hier en we kunnen redelijk wat kopen en mee terug nemen naar Nederland.

De hond was vrijdag al naar het pension en het konijn, tja hij is door ouderdom ongeveer 1 maand geleden overleden. Dus alleen de hond moest onderdak hebben. Met andere woorden alles is geregeld en niets kan ons meer ophouden. Behalve dan de auto die vrijdag een probleem met de waterpomp had. Kapot en niet op voorraad bij de dealer. Gelukkig geeft onze Toyota dealer  in Sittard prima service en heeft hij de pomp met spoed besteld en gezorgd dat een monteur hem zaterdag komt verwisselen. Zo gezegd zo gedaan. Rond 11.00 uur was de auto weer klaar. Nog een stuk proef gereden en alles doet het weer zoals verwacht.

Om 7 uur gaat de wekken en we  zorgen dat we tussen 8.30 en 8.45 naar Zaventem rijden. We rijden eerst naar de parkeerplaats niet op het vliegveld. Dit is een privé parkeerplaats, 7 minuten rijden vanaf het vliegveld. Hier aangekomen was het heel druk maar alles ging heel vlot. We konden meteen met een busje mee en we reden binnen enkele minuten al naar het vliegveld. Daar aangekomen was het heel druk. Wat gaan er een mensen op vakantie op zondag. Maar goed we konden doorlopen naar de TAP Portugal incheck balie, gisteren had ik al online ingecheckt. Dus alleen de koffers afgeven en klaar. Nou niet helemaal dus. Tijdens de koffers afgeven moesten ze ook de paspoorten zien, geen probleem natuurlijk. Oh u gaat door naar Miami? Dan wil ik graag uw ESTA formulieren of visa zien. Nog nooit meegemaakt dat men dit wil zien. Ware het niet dat ik alles print dus die had ik ook wel bij me. Klapper erbij en zie daar alle ESTA formulieren. Oké alles in orde dus koffers weg en we konden door de douane naar de gate. Dat verliep prima. De gate is in de A terminal en dat is een gehele nieuwe terminal. Mooi netjes en groot. Nee het is niet Schiphol zo groot maar groter dan verwacht. Enige minpunt is het toilet, deze waren overal gewoon niet schoon. Maar moet je plassen dan doe je het toch.

Om 12.00 uur konden we boarden en tot nu toe waren we altijd gewend om per sectie te boarden zodat e.e.a. sneller verloopt. Helaas, hier hebben ze bij TAP nog niet van gehoord. Dus iedereen meteen aan boord wat dus enige vertraging tot gevolg had. Ongeveer 15 minuten te laat vertrekken we en de vlucht gaat prima. Echter de stoelen hebben minimale beenruimte. Zelfde als bij bv. Ryan Air. Dan is 2 uur 15 min. toch wel heel lang. De rest was prima, we kregen een warm broodje met hem en drinken. We landen met redelijk wat gehobbel maar wel veilig.

Vliegveld Lisabon is zeer druk, we moeten naar de andere kant van het vliegtuig lopen, maar eerst (weer) plassen. Ook hier zijn de toiletten niet zoals we gewend zijn van b.v. Düsseldorf. Daarna lopen naar de laatste gate. Hier vertrekken zo te zien meer vluchten naar USA want iedereen wordt hier ondervraagd en gefouilleerd. Ook hier kwamen de vragen over ESTA en moest ik de formulieren laten zien. Zoals al gezegd die had ik al dus dat was geen probleem. Ellen en ik werden onder handen genomen en tot het ‘bot’ betast. Maar ze vonden niets dus we mochten door. Het boarden hier ging iets beter en moest eerst iedereen die achter in het vliegtuig zat zich melden. Hierna de rest, buiten natuurlijk 1e klas die mogen er direct in.

Deze zitplaatsen waren beter, wat zeg ik zelfs ruim. We hebben ieder een eigen scherm met veel spelletjes, muziek en veel films (oude en nieuwe). Dus vervelen hoeft zeker niet. We krijgen bij het vertrek een menukaart wat we tijdens de vlucht te eten krijgen met een keuze tussen Chicken and Rise of Macaroni and Tuna. We nemen ieder wat anders zodat we kunnen ruilen en alles proeven. We krijgen 2 keer eten, een keer een lunch (zeg maar diner want het is hetzelfde) en een snack. Drinken kunnen we erbij krijgen wat we willen, dus een wijntje, water, bier etc. Alleen bij het eten brengt met drinken, wil je daarna nog meer dan moet je dit zelf halen. Tja zo bespaar je wel natuurlijk, maar dan strek je je benen ook eens. We hebben een prima vlucht van 8 uur en 15 minuten. Veel film gekeken en wat geslapen.

Rond 20.00 uur landen we op Miami airport. Na nog een ritje van 10 minuten komen we aan de gate. Vanuit de gate lopen we naar Imigration. Daar was het zeer stil. Omdat we vooraan zaten waren we snel uit het vliegtuig dus ook snel bij Imigration. Daar konden we doorlopen binnen 10 minuten met visa en al. De beambte was niet in voor grapjes dus die was snel met ons klaar. Op naar de koffers. Dat duurde toch wel even. Maar na 15 minuten wachten kwamen ze toch alle vier. Nu op weg naar de douane. Hier had ik ingevuld dat we nog wat koekjes bij ons hadden (is food) en ja hoor we konden meteen doorlopen naar deur 15 voor verdere controle. Daar aangekomen moesten alle spullen door de scanner en was er niets aan de hand. We konden direct doorlopen. We moesten 2 verdiepingen lager naar de bus om bij Alamo (en alle andere verhuurders) te komen. Er komt er net een aanrijden en er staat al een. We kunnen nog net mee in de bus die bijna vol is. Koffers erin en daar gaan we. Binnen de 10 minuten staan we voor de ingang. De hal waar de balies zijn van alle verhuurders is groot en leeg. Dat wil zeggen dat er bijna niemand  is. Wel voldoende baliemedewerkers, maar geen klanten. We gaan naar de kiosk en proberen via een computer in te loggen en het contract te printen. De CC en het reserveringsnummer lukt nog maar dan volgt de melding; please go to the desk. Jammer maar helaas dus op naar de desk. Gelukkig niemand voor ons dus we waren meteen aan de beurt. Behalve de vraag of we een grotere auto wilde dan een full size SUV werd er niets gevraagd. Hij zag volgens mij dat we al moe waren en geen zin hadden in vragen voor upgrade of verzekeringen. We krijgen het contract en ik teken alles, saldo staat op $0,-

We lopen met alles naar 4 etages (dacht ik) lager en daar staat ons al een dame op te wachten van Alamo. Ze wijst ons naar de rij met full size SUV’s. Er stonden nog 4 waarvan er volgens mij 3 geen full size waren en de Mazda die wij hebben net wel. Dus deze maar genomen, het is een Mazda CX9, een 7 persoon wagen (foto's komen volgende dag). De achterste banken leggen we neer zodat we meer dan voldoende ruimte hebben voor bagage. Alles ingeladen en op naar de laatste controle. Hier het contract afgegeven en mijn rijbewijs en we konden na controle verder richting hotel.

Ons hotel lag ongeveer 10 minuten rijden en we vonden al snel de weg. Het was net donker geworden en we komen aan bij het Homewood Suite Hotel aan. Weer alles uitgeladen (we blijven zo bezig) en Petra ging alvast inchecken. Zelf zet ik de auto weg op de parkeerplaats. Toen ik in de eraan kwam was Petra al klaar. Op naar de kamer, deze was op de 5e etage. De kamer is groot, dat wil zeggen dat er een aparte slaapkamer is met 2 queen bedden, een badkamer en een aparte zitkamer met klein keukentje. Dus een kamer met alles erop en eraan. Je kunt hier gerust een paar dagen blijven. Maar wij blijven maar één nacht en die begint meteen. We zijn allemaal moe en vallen snel in slaap.

1. Jullie zijn er, heerlijk hoor. Nu kan het genieten gaan beginnen. Wij zijn gisteren aangekomen, zijn 1 dagje verder al. Wel even wennen aan het temperatuur verschil, he.
    groet uit Davenport, Christa

2. Mijn zoon, Mazda gek, werd helemaal hyper toen hij hoorde dat jullie een CX 9 hebben. Die wil hij ook als wij over 3 weken in Miami aankomen.
    Ben alleen bang dat dat er voor ons niet in zit want wij hebben bij Alamo gehuurd, en daar heb ik ze nog nooit gezien.
    Have fun!

3. Heerlijk dat jullie er zijn na een redelijk relaxte reis. Have fun!

4. Wat een heerlijk idee dat jullie de reis achter de rug hebben, blijft toch een eind weg helaas!
    Vandaag dan echt genieten na een nachtje heerlijk (misschien te kort) slapen...
    Heel veel plezier, morgen komen wij het percentage Nederlanders nog even"up graden";-)
    Groetjes Marja

5. fijn dat jullie er zijn en dat alles goed is gegaan geniet er van

6. Jullie zijn er na een voorspoedige reis. Ik zou zeggen ga er maar onwijs van genieten!

7. Lekker hoor, jullie zijn er. Gelukkig weinig problemen met de reis.

8. Dat was een voorspoedige reis. Ik hou ook altijd de Esta formulieren bij me, je weet inderdaad maar nooit.
    Nu is het dan eindelijk zover, julle vakantie is begonnen!!
    Heel veel plezier.

9. Mooi dat jullie goed aangekomen zijn. Wle raar dat verhaal met ESTA heb ik normaal nooit bij me dus, wnat is ook niet nodig officieel. Mara na het lezen van dit misschien toch maar eens een copie maken voor de volgende trip al vlieg ik dan wel vanaf schiphol.

10. Ha jullie zijn er. Tap Portugal haden goedkope tickets, wij hebben ook nog met de gedachte gespeeld om met hun te vliegen. Het zag er goed uit.

Mooi hotel trouwens. Ik wens jullie veel plezier alvast en ik ben blij dat er weer een nieuwe blog bijkomt.

11. Ik print de esta ook altijd braaf, ach beter teveel mee dan te weinig.
    Jullie zijn er en een CX-9 wow een heeelee gave bak.

vrrl plezier we lezen mee.

12. Fijn dat alles goed is verlopen. Heb meteen m'n mapje gecontroleerd of de esta-formulieren erin zaten, gelukkig :)

13. Laat de vakantie maar beginnen zou ik zeggen. We genieten met jullie mee.
    Have Fun!!
    Saskia

14. Gelukkig hebben jullie een goede reis achter de rug, het klink allemaal goed wat betreft TAP.
    Ik ga meteen dag 2 lezen want ik zie die ook al staan.

15. Dat was een zeer relaxte reis zo te lezen. Al blijft zo'n reisdag natuurlijk altijd erg vermoeiend. Maar jullie zijn er en het grote genieten kan beginnen.

Have lots of fun !

Greetz,
    Patrice (Tinnetam)

16. Kom eindelijk toe aan jullie blog. Na eigen vakantie en gelijk druk, druk, druk op werk en alles, nog niet eerder gelukt ... Ga snel bijlezen ! Zag overigens voor volgend jaar zomer tickets voor rond de 800 met TAP. Niet slecht, maar wacht toch nog maar even ...